Over NPO Over NPO
Overzicht

NPO Testpanel

Het NPO Testpanel is hét online onderzoekspanel voor gebruikers van verschillende NPO websites en apps. Als publieke omroep willen we ons publiek betrekken bij de ontwikkeling en verbetering van onze digitale diensten. De NPO is actief op veel verschillende platforms, waarbinnen continu aanpassingen doorgevoerd worden. We willen met het NPO Testpanel de gebruikers van deze platforms vragen om inhoudelijke en functionele aanpassingen te beoordelen en te evalueren.


Hoe werkt het NPO Testpanel?
De onderzoeken die uitgevoerd worden binnen het NPO Testpanel lopen uiteen; je kunt bijvoorbeeld je mening geven over (nieuwe) functionaliteiten of het design van NPO Start, over veranderingen op de website van één van onze radiozenders, wat je ervaringen zijn met onze social media posts of wat je vindt van een geheel nieuwe website van NPO.

Deelnemers worden meerdere keren per jaar benaderd om deel te nemen aan verschillende soorten onderzoeken. Zo voeren we bijv. 1-op-1 gesprekken of groepsgesprekken. Deze gesprekken zijn de ene keer online en de andere keer op locatie. Ze duren max. 1 a 1,5 uur en kunnen zowel overdag als ’s avonds plaatsvinden. Daarnaast kun je benaderd worden om online vragenlijsten in te vullen. Daar ben je meestal tussen 5 a 15 minuten aan kwijt.

Deelname aan de onderzoeken is vrijblijvend; je bepaalt per keer of je deelneemt. Je zit dus nergens aan vast. Voor deelname aan onderzoek word je overigens ook beloond. Dit gebeurt via een spaarsysteem voor bol.com.

Ben je deelnemer van het NPO Testpanel, dan krijg je - na een bevestigingsmail - vanzelf verzoeken tot deelname aan onderzoeken in je mailbox. Maar we hebben ook een speciale panelpagina, waar de onderzoeken gepubliceerd staan waar je aan kunt deelnemen. Op deze persoonlijke pagina vind je tevens meer informatie over het beloningssysteem, kun je zien hoeveel punten je al hebt gespaard en hier kun je (binnenkort) de onderzoeksresultaten terugvinden.

Meld je aan voor het NPO Testpanel