2017 - NPO - credits Jan Willem van Hofwegen - 020-2
Hoofd content

Ambitie en toekomst

We willen onze rol in de samenleving ook in de toekomst goed uitvoeren. Daarom hebben we vijf ambities benoemd.

1. Inhoudelijk leidend en herkenbaar
De programma’s die we maken hebben karakter. Het publiek herkent dat karakter. Volgens ons komt dat omdat we bovengemiddelde aandacht aan de inhoud geven. Je zult in de toekomst steeds vaker merken, dat je een NPO-programma herkent op basis van de toon in kwaliteit, creativiteit en diversiteit.

2. Met iedereen en voor mij
Je wilt televisie kijken en radio luisteren waar, wanneer en waarmee je maar wilt. Je wilt een persoonlijke aanbod, gemaakt en samengesteld voor jou.

Wij willen je dat ook geven. Je krijgt in de toekomst betere kijktips, uitnodigingen voor evenementen die je aanspreken en een persoonlijke mix aan programma’s. Je zult ook merken dat de programma’s dichterbij komen. Je kunt vaker meedoen en ze doen vaker met jou mee.

3. NPO, een sterk merk
Op de radio, op televisie, online, op je smartphone. Je wilt ons makkelijk kunnen vinden. Om er voor te zorgen dat je niet tien omroepnamen en honderd programmanamen uit je hoofd hoeft te leren, werken we met één naam: NPO. Altijd herkenbaar en makkelijk te vinden.

4. Regie op distributie
Op televisie en op de radio kun je ons makkelijk vinden. We willen dat dat online of op je smartphone net zo makkelijk gaat. Daarom werken we eenvoudig en duidelijk. Je vindt alles van en over ons via de npo-site en de npo-app.

5. Professioneel mediabedrijf
Om goede programma’s te maken, luisteren we goed naar het publiek. Dat doen we al zolang we bestaan. We zullen in de toekomst sneller en duidelijker reageren op wat we horen. Het publiek staat meer dan ooit centraal. We richten ons mediabedrijf opnieuw in, als dynamisch bedrijf dat zijn publiek makkelijk bij kan houden en verrassen.